insats för familjen Jernberg..

gjorde jag i onsdags också. Eftersom jag är sjukskriven från jobbet i samband med denna förbannade skadan jag lyckats åsamka mig har jag vääääldigt mycket fritid. Och av någon konstig anledning har man även en tendens att vända på dygnet lite grann då alla bra tv-serier går på sena kvällar :)
 Så när mamma berättade att hon skulle åka och hämta min äldsta lillebror Erik efter hans match mot Ängelholm i onsdags kväll, så var jag inte sen att anmäla mig frivillig att åka. Vi har släkt ifrån Danmark på besök över helgen så nästan hela släkten bor ute på Bomsta baden så av denna speciella anledning ville "vi" ha hem Erik. Sagt och gjort, jag släpade med mig en mycket nattpigg kompis som inte heller kände att hon hade något bättre för sig än att åka ner till Ödeshög mitt i natten och hämta brorsan. 22.20 lämnade vi Vålberg och ställde in GPS:en på Ödeshög. Kan säga som så här. Det var vi och långtradarna. Timing hade vi också. Vi anlände till Ödeshög 10 min efter att bussen lämnat av Erik där :)
Att bli hämtad förtjänade han faktiskt lite oxå då han hade gjort en riktigt bra match. Enligt matchrapportören på plats i Ängelholm var det den bästa i blåsvart matchställ, men sen fick han ju för första gången spela på den position han ska spela på också, släpande anfallare. Och som han gjorde det. Han fick komma in i andra halvlek och det var då spelet lyfte för blåsvarta Sirius. Erik stod bakom det mesta. Men det var ju ingenting som jag inte redan visste. Sätter man honom på rätt plats är han guld värd. Så kära Sirius... låt honom spela på den positionen som han här bäst på så ska ni se att det här nog löser sig ;) Denna matchen förlorade de dock med 2-0, men får han fortsätta med sina serveringar av chanser så ska ni se att någon snart sätter den :) 04.00 var alla avlastade och på väg i säng, så även jag. Tack Anna för sällskapet och tack Erik för att du var tyst och lugn åtminstone på slutet av resan ;) Du är bäst brorsan, glöm inte det.













//Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0