Så var det Arvika Supporters igår..

och en oförtjänt förlorad 1 poängare. Som till och med kunde varit 3 poäng om alla de målchanser vi fick hade förvaltats.Men tyvärr går det ju inte alltid som man vill och Arvika Supporters fick efter 90 spelade minuter se sig som segrare med 3-2. Det syntes tydligt, i första halvlek ska tilläggas, vilka som hade rutin och modet att spela. Det syntes även att Arvika var ute efter en sak, eller ute och ute, men de sökte då hörnor värre än Norrstrand gjort då jag sett dem spela. Och det säger inte lite det :) En del hörnor förvaltade de väl och en del andra inte, men hörnor det hade de. Jag är varken proffs på att räkna eller hålla ordning på tid men när det hade gått ca en kvart måste de åtminstone ha haft en 5-6 hörnor. Varav en resulterade i 2-0, 1-0 kom snöpligt några minuter tidigare..även 3-0 kom på en lite senare lagd hörna.

Positivt från första halvlek var ändå att se att Bjergestam fortfarande inte viker ner sig, skoj att se :)
Carro... spelförståelsen hos den här tjejen är ju fruktansvärt jobbigt att se för en annan för det ser ju så förbannat enkelt ut, sen att kortast på plan är bäst med huvudet är ju lite roligt. Vilka nickmål hon gör alltså :P Sen tyckte jag att Carlberg var riktigt på hugget, det blev ju 1 mål där också, mycket fint och lugnt såg det ut att gå :) Joppan hade ju även sin första match sen skadan och det såg förvånansvärt piggt ut, hur fan orkar hon springa så förbannat? Men tack gode gud att vi har den strebern tillbaka i laget ;)
Fias nickskarvar, och vad det nu är som gör att hon får bollen vidare, är alltid lika skoj att se, och som hon kan springa :)
Det var väl inte den lättaste motståndaren vi mötte idag så Malin, bra kämpat för första matchen sen sjukdomen och premiären ;) Hannas hörnor och frisparkar är ju också en fröjd att se :)

Så nu har vi gått igenom de prestationer som jag lade märke extra till, kan jag kanske sluta spruta ut namn :)
Men i det hela så var det, som jag ser det, 1 poäng som vi förlorade idag. Vi förtjänade att vinna, eller ja, åtminstone oavgjort. Hade vi varit tuffare i straffområdet och i kring där hade vi haft poäng med oss idag. Sen att Arvika söker hörna på hörna och förvaltar en del av dem väl, det är väl ingenting man kan undvika att nämna som summering för den här matchen. Även Arvikas målvakt ska väl inte få gå omärkt förbi, den armbågen hon satte ut när Lindskog stormade fram emot henne hade kunnat slutat riktigt illa. Helt ärligt, du har bollen, ge fan i fulspel...

Men jag tyckte, i andra halvlek, att vi var förtjänta av att få ett mål. Det slets och sprangs men tyvärr för jäves.
Vi kommer skaka om 3:an brudar :D

//Emelie

Kommentarer
Postat av: Linnea B

Bloggen imponerar ! :)

2009-05-16 @ 18:51:34
Postat av: Emelie

haha...vi får väl se hur det går i framtiden, vet inte riktigt vad jag ska skriva om hela tiden men jag ska på united match imorrn tänkte jag så får vi väl se :P Det är säkert bara för att jag ger dig lite cred för att du fan aldrig backar ner :D

2009-05-16 @ 19:38:42
URL: http://tanketosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0