Såååå ägda!

Eller ja, de kanske är att ta i. För Qbik hade chanser, på chanser, på chanser. Men det blir så när man missar hela tiden, det blir inte mål. Och Näslund hade en jävligt bra dag igår, hon gjorde ingen nervös igår inte. Och räddningen i slutet måste man nog anse vara "avgörande". Bra gjort Näslund.
Nån mer som behöver lite cred tycker jag är domaren. Fan, bättre domare har vi inte haft på hela säsongen. Utan tvekan bäst insats so far!
Och bäst var utan tvekan Andrea "Nappen" Lundberg, som jag för övrigt är lite bitter på då hon ska på peace&love utan mig :( Men jag kanske överraskar nappen ;)
Det var ingen tvekan och en väldig bestämdhet i allt hon gjorde igår, mkt bra. Och fru Skalman gjorde till och med ett par riktigt bra nickar ;)
Och våra kära forwards fick göra mål oxå, alla 3 :) Mkt bra och grattis till Fia att det äntligen lossnade och till Joppan som nu måste börja ösa in mål, för det bestämmer jag :P Bra tjejer. Vi hade ju även en forward till, Louise Andersson, upp plockad från U-laget idag. Det var nog tur det när Bjergestam fick en vridning i knät, Andrea hade ont i halsen och Berglunds son började kräkas i slutet på matchen. Louise gjorde lite inhopp överallt tror jag och det såg bra ut.

Så 0-3 till oss mot Qbik tycker jag verkligen är bra gjort tjejer. Kan inte annat än erkänna att jag var lite nervös i slutet där för Qbik tog stundtals över spelet och deras nr 17 var farlig men totalmissade hela tiden som tur var. Och det var inte bara farlig i målchanser talat utan hon var rent ut sagt farlig. Inget omdöme alls och gick in med dubbar före och fullföljde på spelare trots att bollen var bortspelad för länge sedan. Visst att man kan vara frustrerad för att man missar men man får inte börja spela farligt för att det inte går ens väg.
 
För övrigt lite orolig att vår trupp är lite tunn för att hålla resten av säsongen, hoppas vi kan fiska fram något nyförvärv under sommaruppehållet.

Jag är borta under resten av säsongen, det har jag inte som helst tvekan om. Mitt knä och jag är inte överens och så fort jag belastar det för mkt så svullnar det upp på 2 röda. Pratade med Lindén igår och hon har fortfarande ont i knät så det tar nog sin lilla tid det också. Sen har vi Linneas vridning från igår och även foten som vi får hoppas att det går bra med.
Det är lite för mkt oroväckande saker som finns i den tunna trupp vi redan har. Det är tur då att vi har lite backup från u-laget. Louise och Elina sköter sig väldigt bra så här långt ;)

Det här med rehab träning är ingen höjdare heller. Fick bittert erfara i lördags att 10 min cykling x 3 inte betyder att man kan tokcykla så man blir svett 10 min, sen köra lite styrketräning och sen avsluta med 5 min utan att knät blir väldigt väldigt svullet. Och då cyklade jag som sagt ändå bara 15 min sammanlagt men det gick ju inte riktigt som jag ville. Någon som har hört talas om att många har lite bråttom med rehaben...? Ska verkligen försöka att inte bli som brorsan så jag får väl helt enkelt lugna ner mig lite... Vi ses på Söndag min damer... hemma match ;)

//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0